vrijdag 3 oktober 2014

HUISDIERENWEEK!

Wat was het een beestenboel in onze klas deze week.
Wanneer ik maandag het thema wou openen met foto's en  infoboeken, hadden de kapoenen me al snel het zwijgen opgelegd. Zij weten zoveel over huisdieren!
Alle kinderen werden spraakwatervallen, want iedereen kent wel iemand met een huisdier.
Maar welk dier nu net een ei legt of waar de "kindjes uit de poep" komen, dat was nog niet helemaal duidelijk.
We gingen op zoek in boeken, maakten onze eigen huisdieren uit papier, speelden in onze dierenwinkel en deden heel braaf onze moetjes ;) 





























We hebben leuke diertjes op bezoek gekregen waarbij we meer leerden over het ras, kenmerken, voeding en verzorging.
Ik zou alle mama's, papa's, broers en zussen nog een keer willen bedanken om ons een bezoekje te brengen met hun huisdier en extra's.









kijk eens hoe aandachtig!



















Ik kon het amper geloven..... "Juf, wij zijn moe!!!"
En effectief gingen er een paar rusten of slapen...
Moet ik er bij zeggen dat dat niet zo lang duurde?? hihi..




Tijd om een frisse neus te halen, nu het weer het nog toelaat.


Ik kreeg een leuke ingeving. Zullen we proberen een foto te nemen waar iedereen tegelijkertijd in de lucht springt? Niet zo gemakkelijk met 17 rakkers! Maar ik vind de resultaten wel geslaagd!
Op 3 gaan we springen!     euhm... op wat?? hihihi..


Oei.. ofwel sprongen ze te vroeg ofwel was ik te laat.. 





Jaaa !!! deze vind ik al heel geslaagd.. Wordt zeker vervolgd..


Als afsluiter mochten we een diertje kiezen voor op onze snoet.





Kinderpraat:

Kleuter: "Als je gaat wandelen in de regen, doet je hond dan ook laarsjes aan?"

Juf: "We doen onze ogen dicht en gaan eens rustig worden... We gaan ons eigen fantasiedier maken.. Ik zie... Ik zie een hond... Ik zie een hond met olifantenoren en de staart van een papegaai!
Wat zien jullie?"
Kleuter: " Een huis gemaakt met uw centen!"

Kleuter 1: "Hoe doet uw hond pipi?"
Juf: "Wie weet dat?"
Kleuter 2: "Zo!" (gaat op handen en voeten staan en strekt zijn rechterbeen in de lucht)
Juf: "Ja, zo doet een jongenshond dat, maar dit is een meisjeshond, hoe gaat dat?"
Kleuter 3: "Ik denk zoals mijn mama, die doet dat zo (hurkt zich en zegt:) zo met haar benen op en dan zie ik de pipistraal!"


Dit was het weer voor deze week!
Op maandag 6 oktober gaan jullie zwemmen met Juf Britt dus vergeet zeker je zwemzak niet!
Heel veel plezier en tot volgende week.
Groetjes Juf Kirsty