woensdag 6 mei 2015

MOEDERDAG

Deze week werkten we rond moederdag! Je zal hier dan ook geen foto vinden van ons knutselwerkje, want dat is uiteraard een verrassing. Maar we zijn druk aan het werk geweest.
Ook is het thema van ons schoolfeest onthuld en ik denk dat ze in de wolken zijn!
Ik kreeg ook enorm veel reactie van ouders om mee te gaan zwemmen, bedankt hiervoor en uiteraard allemaal welkom op deze laatste keer.

Maar deze week stond in thema van onze mama's. Wie zijn ze? Wat doen ze? en vooral wat drijft hen? ;)
En dit was unaniem! Ze is MIJN geweldige mama! Ze doet alles (de was, de plas, koken, verhaaltjes lezen, huiswerk maken, poetsen,..)! En WIJ drijven ze!!! Want waarom doen onze mama's dat allemaal? omdat ze ons zo graag zien!!! <3 Daarom grote dank aan onze lieve mama's!
(en ook van de juf hoor! Doordat jullie het fruit schillen, de naam overal mooi in noteren, de veters knopen met een dubbel knoopje, de mogelijk-druipende snackjes in een zakje stoppen, de briefjes weer netjes in het boekje stoppen die ik er was snel-snel had tussen gestopt, hiermee (en vele andere dingen) maken jullie mijn job veel gemakkelijker!
Leuke uitspraken over onze mama's kan je onderaan vinden bij kinderpraat! ;)






Matteo maakte alvast een leuke taart voor deze mooie dag!


Na dat harde werk was er tijd voor ontlading op 'uptown funk' blijkbaar een hit volgens de jongens! ;)



We probeerde onze mama's te tekenen. Welke kleur haar en ogen heeft mijn mama weer? (kleuter: "Mijn mama heeft dezelfde ogen als mij, welke kleur zijn mijn ogen juf?")












Ook heerlijk weer voor een picknick!




We verkleden ons ook graag als mama's.



de rugzak was voor kamiel genoeg ;)



Lena en Cruz werkten samen aan een mooie krijttekening van een mama die een bloemetje ontvangt!


En tot slot nog lots of love voor onze mama's!  Hopelijk zijn jullie blij met jullie cadeautje.

















Kinderpraat: (vraag: wat maakt jouw mama zo speciaal?)

"Mijn mama sneukt heel veel."
"Mijn mama is de enige die mijn lievelingseten kan maken."
"Mijn mama kan de beste boerderij maken met de duplo!"
'Mijn mama kan zich heel mooi schminken en ik wil dat dan ook!"
"Mijn mama laat mij overal gaan spelen en dat is kei leuk."
"Ik heb de beste mama omdat ik van haar konijntjes heb gekregen."
"Mijn mama die kan kei leuk buiten spelen als jongens."
"Ik ga met mijn mama heel graag de eitjes uit het kippenhok halen."
"Mijn mama knuffelt mij heel heel heel heel heel veel! en soms wordt ik daar moe van, maar ik vind dat wel lief!"
"Omdat zij altijd mijn lievelingseten maakt, balletjes in tomatensaus."
"Mijn mama is zo slim dat zij altijd alles kan bouwen van mijn duplo's zonder naar de doos te moeten kijken."
"Mijn mama leest me verhaaltjes voor als ik ga slapen."


Wat info over volgende week:
Maandag gaan we in de voormiddag zwemmen, in de namiddag hebben de kleuters een kookactiviteit naar keuze. Zij kozen voor een croque madame.
Op dinsdag en woensdag komt er een stagiaire (Juf Shana) in onze klas observeren.
Donderdag en vrijdag is het geen school.

Groetjes en mama's geniet van jullie dag!
(En papa's een raad van de juf: verwen die mama's maar want jullie dag moet nog komen. hihihi.. )