maandag 11 mei 2015

ZWEMMEN + TRAKTATIE JUF

Deze week werken we rond tijd en klok lezen (dit in thema Assepoester). We gingen dan ook van start met de film tijdens het kiesuur. Ze hadden dus de keuze spelen in de hoekjes of de film kijken, aangezien iedereen koos voor de film toverde we de klas om tot cinemazaaltje.



Al snel was het tijd om te gaan zwemmen !!! We keken er al even naar uit want ze mochten de juf laten zien wat ze al kunnen. En wat deden ze dat allemaal goed !














































































Na het zwemmen gingen we boterhammen eten en deden we de zandbak open!!! Zo leuk!



Ik wou graag iedereen trakteren op iets lekkers voor mijn verjaardag, afgelopen zaterdag. Spaghetti, macaroni, pannenkoeken, alles kwam aan bod, maar er was steeds iemand dat iets niets lust dus kwamen we tot croque madams. Zo konden die dit niet lusten een croque uit het vuistje eten maar ook een gekookt of een spiegelei. En gesmuld dat ze hebben! Iedereen had mooi zijn bordje leeg, sommigen kwamen zelfs terug voor een 2de portie. En ik was trots op mezelf!! Geen enkel eitje kapot :D en per tafel op tijd kunnen eten. Ik weet wat jullie denken, zo een warm weer en dan nog eens zitten koken in de klas, maar... ik was vandaag zoooo blij dat wij airco hebben in onze container!









Snel opruimen dan kunnen we nog even in de zandbak... Zelfs uren na het zwemmen, kregen ze er niet genoeg van. Dus gaf ik een tip over hoe ze wat verder konden oefenen.
























Wat was het een leuke dag vandaag! Genoten van het zwemmen, mooie weer en een lekkere snack! Meer moet dat toch niet zijn.

Nogmaals mijn dank aan alle helpende handen in het zwembad.
Morgen en overmorgen komt Juf Shana (juf lagere school) een kijkje nemen in onze klas om te zien hoe het in een kleuterschool er aan toe gaat. (zij zal woensdag 1 activiteit geven)

Kinderpraat: 

Kleuter: "De papa van Luna was kei leuk juf, als jij ziek bent, mag dieje dan is komen?"


Kleuter: "Mijn mama had al direct haar pakje open gedaan!"
Juf: "Oooh kon uw mama niet wachten tot zondag?"
Kleuter: "Maar jij had uw pakje van Fenne ook al opengedaan want ze had het gezien op internet."
hahahaha... (daar sta je dan met je mond vol tanden...)


Groetjes, Kirsty