woensdag 3 juni 2015

SCHOOLFEESTWEKEN + BIB-BEZOEK

Beste lezers,
deze 2 weken kwamen er geen foto's op de blog, dit om te simpele reden dat we het te druk hadden.
Te druk met de voorbereidingen van het schoolfeest.
We oefenden onze rollen, we pasten onze kostuums, we werkten aan de materialen die we gebruiken bij onze acts, we overwonnen onze spreekangst (maar ook andere angsten kwamen aan bod).
En we moeten er eerlijk in zijn, de één kan al wat beter om met stress dan de ander.
Ook ik ben schuldig, ik kan mijn zenuwen maar moeilijk verstoppen... Toch probeerde ik hen zoveel mogelijk moed en vertrouwen in te spreken.
Maar jullie lieve kindjes gaven mij ook veel moed! Hoewel ik wat sneller mijn stem kon verheffen, ik kreeg nog steeds lieve knuffels en mooie glimlachjes. 2 kapoenen hadden zelfs iets lekkers voor me bij met een lieve tekening (ze kennen me al goed, de schatjes). Maar ons harde werk is de moeite geweest! Je zal wel zien vrijdag en zaterdag, het is een circus om niet snel te vergeten!
(foto's van het schoolfeest worden genomen op vrijdag en kan je achteraf bekijken op de blog)

Maandag hadden we een afspraak in de bib. Een momentje om even lekker te ontsnappen aan de drukte.. Niets leuker dan dit te doen met een goed boek!















































Kleuterpraat:

Juf: "Zou jij kunnen onthouden om die micro daar neer te leggen?"
Kleuter 1: "Ja!"
Kleuter 2: "Kan jij dat dan niet?"
Juf: "Jawel, maar ik moet dan iets anders doen. En als ik het vergeet, dan kan hij het zelf. Ik moet nog aan veel andere dingen denken."
Kleuter 2: "Dat is toch gemakkelijk, ik ken ons liedje al hoor."
Juf: "ik moet ook denken  aan wanneer ik jullie moet laten opgaan, in welke volgorde, wat ik moet klaarzetten, waar jullie moeten staan, hoe het dansje gaat en welke tekst jullie moeten zeggen, waar ik moet gaan zitten zodat ze jullie goed zien. De andere juffen hun acts om dat materiaal klaar te zetten en soms te helpen."
Kleuter 2: "Oei, is juf zijn dan toch vermoeiend ofwa?"  ................ (hahahaha!)

Ach ja we zullen onszelf troosten bij deze gedachte ... hihihi..