zaterdag 6 december 2014

PROJECT SINTERKLAAS (deel 2)

Op  donderdag was het mijn beurt! En ik moest waspiet zijn... Komaan, waspiet!!!! Vieze sokken wassen, dat is niets voor mij hoor.. Ik wilde Sinterklaas ervan overtuigen dat ik misschien wel een goede danspiet, tekenpiet en kookpiet zou zijn. Maar niets kon hem overhalen! Ik moest en zou de was doen..





Daarna gingen we in onze knutselgroepjes verder, dit om nog een keertje samen te spelen. Zo hadden de afwezige kleutertjes ook nog een kans om een knutselwerkje te maken.







Vrijdagvoormiddag was dan weer een gewone dag voor alle kleuters. Alleen was het voor ons toch weer wat anders. Hoewel we zoals anders met onze eigen klasgenootjes in de klas zaten, konden we een nieuw spel spelen op de computer. Om beurt mogen we dit een heel kiesuur lang uitproberen (40min). Als iedereen aan de beurt is geweest, gaan we aan de slag met nog een nieuw spel.



Hoewel er deze week GEEN moetjes waren, zijn er toch wat enthousiaste kleuters die met alle magjes aan de slag gingen. Bravo!



De vraag is natuurlijk wel of het echt voor de 'magjes' was... We moeten toegeven dat hier toch soms wat romantiek in de lucht hangt.


Onze naam ingeven in de computer lukt ook al aardig!




Toch weer een verrassing vandaag ! Op onze laatste dag van het project kwamen de pieten afscheid nemen van ons. Helemaal overdonderd had ik natuurlijk mijn fototoestel niet in de hand. "Juf mag ik een foto trekken???" "Ja, neem maar!" En zoals jullie al wel weten komen er de gekste beelden uit, als ze zelf op wandel zijn!


een primeur - een pietenselfie!



Tijd om af te sluiten... Met wat pietengymnastiek begonnen we aan ons laatste toneeltje. PieterWendy was aan de beurt! En zij was toch echt wel de stoutste piet, zij ging er vandoor met al onze koekjes!!! Maar gelukkig heeft Sinterklaas daar een 'stafje' voor gestoken!







En zo gaan wij al 'polonaisend' onze projectweek uit !

Bedankt aan iedereen voor de heel leuke week !!! (kleuters, juffen, directeur, Sinterklaas en zijn pieten, brandweer, ....) Dit was een Sinterklaasweek om niet snel te vergeten.


Kinderpraat:

Kleuter 1: "De sint komt morgen naar mij thuis! Het zal weer kei leuk zijn! maar hij zal wel koud hebben;"
Kleuter 2: "Ja en misschien moet hij gaan plassen."
Kleuter 3: "Ja maar dat is niet erg want Sint heeft niet alleen een landkaart maar ook een huizenkaart!"
Kleuter 2: " en een een dakkaart want sommige hebben daar precies glas op liggen, dat hij weet waar hij moet oppassen!"

Juf: "Wie ruikt hier zo lekker? Heeft iemand parfum aan?"
Kleuters door elkaar: "Ik denk Kamiel of Frauke, of nee het is Maartje... Nee het is..."
Ondertussen stapt er iemand op me af.
Kleuter: "Juf ruikt is aan mijne adem." (neemt mijn hoofd goed vast en blaast royaal in mijn neus)
               "En riekt ge het?? ik heb gisteren frieten gegeten! het zal dat wel zijn!"
hahahahaha...

Zo dit was het weer voor deze week.
Veel plezier bij Juf Britt en dinsdag zien jullie me ook weer voor het oudercontact.
(vergeet niet: dinsdag gaan we ook op bib-bezoek - bus vertrekt om 13u - veel plezier)

Groetjes, Juf Kirsty